Tres emprenedors espanyols desmunten els clixés del món ‘startup’

Llavor Marín, de ‘We llaure knitters’ no havia vist un cabdell de llana abans de llançar la seua empresa de ‘tix-lo tu mateix’ per Internet. En el Work Cafe del Banc Santander va parlar dels seus inicis al costat de Pablo Sanagustín, de ONiAd, i Pablo Kurt Verdú, de Filmaffinity.

No és una passió feta negoci, que és el que pensa tothom” aclareix d'entrada Llavor Marín, que “no sabia teixir i no havia agafat unes agulles” abans de fundar en 2011 We Llaure Knitters (alguna cosa així com ‘som teixidors’) al costat del seu soci Alberto Bravo. Huit anys després, amb clients de tot el món comprant els seus kits de teixit i publicant en Instagram les seues creacions de llana, *We Llaure Knitters s'ha convertit en un referent d'aquella idea tan gastada del màrqueting: fer diners venent ‘experiències’. “Si algú vol una bufanda groga no es compra un kit per a fer una bufanda groga sinó que va a Zara i li la compra, per això sempre diem que per a nosaltres és més competència un cinema que Zara”.

La història comença durant un viatge a Nova York de Marín i Bravo, llavors emprats de l'auditora PwC, veient a una “hipster” armada d'agulles i cabdell en el metre. Després ho van provar ells mateixos, els va encantar l'experiència i van decidir armar la seua pròpia empresa. Marín recorda d'aqueixa època que li interessava la moda “com a qualsevol xiqueta de 22 anys que li agrada la moda” però el que volia era emprendre i per això es va llançar. “Jo crec que si haguera sigut la meua passió haguera comés més errors, d'aqueixos que et deixes portar perquè t'encanta”, resumeix.

Llig la notícia completa en El País-Retina

ajuntament-vlc vlc-activa vlc-activa